Kapcsolódó anyagok

Alváshiány magas vérnyomás

Az, hogy az alvászavarok és az alváshiány összefügg a kardiovaszkuláris egészséggel, illetve a szív- és érrendszeri problémák rizikójának növekedésével, régóta ismert tény, ám a háttérben meghúzódó pontos mechanizmusokat még nem sikerült feltérképezni.

magas vérnyomás 43 cikk

Új kutatás világíthat rá a megoldásra A folyamatok jobb megértését segítheti egy új kutatás. A Psychosomatic Medicine nevű szaklapban megjelent tanulmány szerzői főt, 21 és 70 év közötti önkéntest vontak be a vizsgálatba.

A férfiak és nők korábban nem küzdöttek szívproblémákkal.

4 lépés a Magas vérnyomás csökkentéséhez

Az alanyoknak két napon keresztül egy speciális, csuklóra rögzíthető eszközt kellett alváshiány magas vérnyomás, mely a mozgásukat mérte - ezzel alváshiány magas vérnyomás hogy mennyire hatékony az alvásuk, vagyis alváshiány magas vérnyomás időt töltöttek a lehető legkevesebb mozgással, forgolódás nélkül.

Aki kevésbé aludt nyugodtan, vagyis nem pihente ki magát megfelelően éjszaka, annak másnap is magasabb volt a szisztolés vérnyomása.

A napközbeni folyamatos rohanás, a testileg-lelkileg megterhelő munkavégzés miatt gyakran képtelenek vagyunk éjszaka megfelelő mennyiségű pihenéshez jutni, ettől még fáradtabbak leszünk, amitől még jobban stresszelünk

Természetesen további vizsgálatokra is szükség van, hogy jobban megértsék, miért okozhat vérnyomás emelkedést az álmatlanság, alváshiány magas vérnyomás, hogy lehetnek-e hosszú távú negatív hatásai az alvászavaroknak a már ismert problémákon kívül.

Mi is tehetünk azért, hogy nyugodtabban aludjunk! Ez a kutatás ráadásul nemcsak arra világított rá, hogy mennyire fontos az alvás az egészség megőrzéséhez, hanem hogy a mennyiség mellett a minőség is fontos.

tachycardia kezelése magas vérnyomásban

Vagyis, nemcsak az számít, hogy mennyit alszik valaki, hanem az is, hogy ezt mennyire nyugodtan és pihentetően teszi. Az alvás minőségét meglehetősen egyszerű szokásokkal javíthatjuk, például azzal, ha elalvás előtt egy-két órával már nem használunk alváshiány magas vérnyomás eszközöket, ha minél jobban elsötétítjük a szobát, vagy ha alaposan kiszellőztetünk lefekvés előtt. A krónikus alvászavarokkal küzdőknek érdemes szakemberhez is fordulnia: a kognitív terápia, a relaxáció, a meditáció és a különböző stresszkezelési módszerek egyaránt segíthetnek abban, hogy jobban aludjunk.

ezoterikus hipertónia okai

Forrás: EgészségKalauz.